1) be able to use kanji 月火水木金土日曜日本人
2) be able to understand Past affirmative and negative of です
3) be able to remember いand なadjectives
4) be able to understand first usage of adjectives e.g.) adjective + noun
What we learned today was
1)Review conversation: きのう、なん時にねましたか。きょう、なん時におきましたか。何時間ねましたか。
2) Chain conversation: Student to student with recent grammar
3) (handout) Kanji 月火水木金土日曜日本人
4) past affirmative and negative of XはYです
e.g.) こうこうせいでした。だいがくせいじゃありませんでした。
5) Alternate ways of Present and past negatives of XはYです
e.g.) こうこうせいじゃありません。
こうこうせいじゃないです。----こうこうせいじゃなかったです。
こうこうせいではないです。----こうこうせいではなかったです。
6) make your own questions using kanji and grammar as much as you can in order to ask friends
7) Speaking--- ask questions to the friends→3 sentences in Japanese on your blog #19
8) New: Lesson 5 (adjectives only) -- write on vocabulary sheets
9) New pronunciation of adjectives
10) New: Usage of adjective---adjective + noun
e.g.) かわいいねこは、こわいいぬのちかくでたべます。A cute cat eats next to a scary dog.
Homework is
1) blog entry #18 reflection and 3 sentences
2) Workbook p.38 and 42
3) Vocabulary sheets for L4 [places,う&るverbs(p.104&105)] and L5[い&なadjectives+う&るverbs(p.130&131]→ Due by next Tuesday, 7/8
![]() |
handout |
No comments:
Post a Comment